Aktuálně

Česká parkovací asociace

26. člen ČPA

18.10.2017 Vítáme 26. člena - družstvo Autonapůl  

Tisková zpráva - 4. konference

28.04.2017 Co vše přinesla 4. konference ČPA?

Tisková zpráva - parkoviště roku

28.04.2017 Přinášíme výsledky ankety Parkoviště roku 2016/17

Program 4. konference

19.04.2017 Nově upravený program konference zde

Slovensko opět o veliký skok dopředu

V listopadu 2014 jsme v reakci na článek kolegy Landy z AF-Cityplanu a komentář pana Fendrycha otevřeli nové diskusní téma:

Zpátky do pravěku automobilismu


Trochu jsme přepověděli neradostné statistiky dopravní nehodovosti v ČR. Tato předpověď se bohužel naplnila a v loni zemřelo na silnicích o 50 lidí více než před rokem. A tak se rozjely mnohé "konstruktivní" diskuse. Začátkem tohoto roku však server www.idnes.cz publikoval informaci:

Přes Rakousko pomaleji, omezují rychlost a intenzivněji měří


V tomto článku doporučuji pozornosti zejména informaci o snížení nehodovosti o 50 %. A zajisté všichni dobře známe situaci, kdy na úsecích s měřením rychlosti drtivá většina řidičů poslušně zpomalí. Stejně tak, když uvidí policejní vozidlo. A tak jsem zapátral v historii a nešel jsem již první zmínku z roku 2007:

Mýtné brány budou měřit rychlost


Asi se celý záměr někde "zasekl". Místo toho si vzpomeňte na mnohé mediální kauzy, kterak ochránit řidiče nerespektující zákony (Humlův zákon,...). A tak opětovně diskutujeme, řečníme, hledáme fiktivní příčiny nezdaru. Několikrát do roka se dočteme, jak policisté s Passaty či Superby dopadla řidiče jedoucí rychlosti 200 a více km/h. Skvělý výkon. Toto však dokáže technika na mýtných bránách či sloupech veřejného osvětlení v kombinaci se stávající legislativou.  Nemluvě o mnoha jiných přestupkových jevech, které jsou fyzikálně měřitelné. Co technika nedokáže je agresivní chování. Každý den jezdím po dálnici 28 km. A téměř každý den se stane, že ačkoliv jedu na hranici povoleného rychlostního limitu, jsem předjížděn zprava. A také jeden vovoroční zážitek našeho předsedy: "Při novoroční cestě z Beskyd domů za Prahu (430 km), jsem potkal jedinou hlídku policie, v Toušeni. Nechybí na cestách náhodou policisté???"

Kdo pravidelně jezdí na Slovensko, pamatuje jistě situaci v 90 letech minulého století a na začátku tohoto tisíciletí. Na Slovensku neplatila snad žádná pravidla silničního provozu. Pak však přišla zákonná změna, kdy byly rasantně "naceněny" jednotlivé přestupky.  Současně s touto změnou se na slovenských silnicích objevili policisté. A hle, najednou je cestování po Slovensku daleko příjemnější a bezpečnější. A když posloucháte "zelenou vlnu" slyšíte o desítkách hlídek dohlížejících na silniční provoz. A dnes jsem se dočetl na www.novinky.cz:

Slovenská policie si posvítí na řidiče, nainstaluje přes 1300 kamer


A byť o tom spousta Čechů pochybuje, začínám nabývat  přesvědčení, že na začátku publikovaná informace bude realitou.

Slovensko za pět let v životní úrovni předstihne Česko, ukazují odhady


Proto si závěrem dovolím provokativní výzvu. Přestaňme kecat, řečnit a hledat fiktivní příčiny a výmluvy. Přestaňme si hrát na ochranu osobnosti. Automobil je zbraň. Zbraň, která vloni zabila více než 630 lidí. Před touto zbraní nikoho neochrání ani poslanecká imunita.

Petr Horský

Místopředseda Rady ČPA.