Aktuálně

Česká parkovací asociace

Tisková zpráva - 4. konference

28.04.2017 Co vše přinesla 4. konference ČPA?

Tisková zpráva - parkoviště roku

28.04.2017 Přinášíme výsledky ankety Parkoviště roku 2016/17

Program 4. konference

19.04.2017 Nově upravený program konference zde

Generálním partnerem je hlavní město Praha

12.04.2017

Generálním partnerem je opět hlavní město Praha

Je nás 21 členů

29.03.2017 V úterý 28. března Rada ČPA projednala a schválila přistoupení společnosti ProPark Slovakia s.r.o. k ČPA. Počet členů dosáhl čísla 21. Kdo bude další ? 

Výběr technologie pro regulaci dopravy v klidu

Výběr technologie pro regulaci dopravy v klidu

 

Ač se tato otázka jeví jako naprosto banální, je poměrně častou chybou měst a obcí, které se touto problematikou zabývají. Všemu tomu nahrává asi i mírně zmatečný zákon 137/2006 O veřejných zakázkách. Tento, aby byl veřejnými zadavateli naplněn, spotřebuje takového času a sil zadavatele, že jich již nezbývá na správnou technickou specifikaci. Anebo jsou již představitelé veřejného zadavatele natolik opatrní, že každou technickou specifikaci považují za šikanózní.

 Nejčastějším zařízením pro výběr ceny za parkování na místních komunikacích je parkovací automat. Jakási většinou kovová krabice schopna přijímat platby za užití místní komunikace k parkování. Ale tato krabice musí umět nejen to. Přesnou specifikaci toho, co musí taková krabice umět dává norma, konkrétně ČSN EN 12414 z října 2000.

Tato norma mj. praví, že PA musí umět detekovat vlastní poruchy, a, to nejpodstatnější, musí vydat parkovací lístek s jistými náležitostmi. Zde patří dle normy např:

Navíc by měl obsahovat minimální údaje o provozovateli systému tak, aby splňoval i náležitosti daňového dokladu.

Tedy budou li města a obce pořizovat nové parkovací automaty je zapotřebí, aby splňovaly normu ČSN EN 12414. Nikoli předpisy např. pro USA.