Dne 13. září 2018 proběhlo v Praze ve spolupráci s Evropskou parkovací asociací (EPA) a Českou parkovací asociací pracovní jednání sdružení Polis týkající se inovací v oblasti parkování. Nejnovější inovace v oblasti parkování představila členská města sdružení Polis – Praha, Lille, La Rochelle a Sofie.
Projev na hlavní téma nazvaný „Posun od parkování ke správě pouličního prostoru“ přednesl Philippe Crist z Mezinárodního dopravního fóra (ITF). Upozornil v něm na rušivé změny, které v současné době probíhají v oblasti dopravy a mobility. Jeho motem bylo: „Nyní bude vše chytré.” Zatímco v minulosti byl hlavním cílem plynulý dopravní provoz, nyní by lidem mělo být umožněno, aby se zastavili, aby se mohli setkávat a tvořit. Podle Crista je novým měřítkem kvalitní přístup do města. Z mobility se stává služba – parkování nevyjímaje.
Crist se také zmínil o iniciativě asociace EPA týkající se standardů pro údaje o parkování a vyzdvihl skutečnost, že v tomto ohledu je asociace zastáncem otevřeného rámce. Upozornil na to, že jednou z podmínek vytvoření otevřených ekosystémů a flexibilního využití městského prostoru je přístup založený na tzv. „platform thinking“. Zamýšleným důsledkem jeho pojetí mobility v budoucnosti je drastický pokles vlastnictví automobilů a míst potřebných k parkování a současný strmý nárůst používání veřejné dopravy.
Předseda České parkovací asociace (ČPA) Petr Horský načrtl, jaká panuje situace v oblasti parkování v České republice.
ČPA byla založena v roce 2013 a usiluje o vypracování sofistikovanějšího legislativního rámce, a to například v oblasti regulace rezidentního parkování. Přinejmenším v Praze patří parkovací technologie i kontroly parkování k těm nejmodernějším. Velký užitek přinesla digitalizace regulace parkování v roce 2016. Nicméně pokud jde o placené parkování, čeští řidiči pravidla dostatečně nedodržují. Parkování je přitom v porovnání s ostatními evropskými zeměmi velmi levné: jedna hodina přijde na 40 Kč, což je přibližně 1,55 euro, což je mimochodem stejně drahé jako v roce 1996.